28.7.2008

24.7. Mä seuduilla näillä oon avuton kalamies..

10 kommenttia:

Salla kirjoitti...

Mä keksin tavan, jolla voin suurentaa blogikuviani vähän, niin ettei aina tarttis klikata kuvaa saadakseen teksteistä selvää! Jee! Toivottavasti tää tulee toimimaan!
(Ja sit kommentit tulee nyt tälläseen pop-up-ikkunaan.. En vielä tiiä onko se hyvä vai huono idea..)

Taviokuurna kirjoitti...

Onnea saaliista! Ahven on herkkua.

Kalastajan huoneentaulusta: tapa kala heti kun otat sen ylös. Pienille ahvenille hyvä konsti on nk. sormi-kurkkuun-ja-niskat-nurin -menetelmä. Koukku irrotetaan vasta sen jälkeen, varsinkin jos se on vaikeasti kiinni. Kuulostaa ehkä brutaalilta, mutta näin kärsimykset jäävät minimiin - sekä sinä että kala kärsitte vähiten :-)

Toiset ymmärtääkseni tykkäävät pop-up-ikkunasta, toiset eivät. Mä en ole päättänyt :-)

Anonyymi kirjoitti...

Pop-up-ikkuna on hankala kun siinä pitää skrollaa. Onneksi firefoxissa voi avata kommentit omaan välilehteen, eikä tarvi skrollaa sormea punaiseksi.

Salla kirjoitti...

Joo toi skrollaus alko ärsyttää muakin lähes heti - vaihoin takas tähän..

Joo oisinhan mä sen tappanu mutta ku sit mun ois tosiaan pitäny perata se - enkä osaa enkä haluu ku se on ällöö. (Ja onneks mun tunnontuskat unohtui hyvin nopeesti..)

Keijo Ahlqvist kirjoitti...

Tuon takia jätin onkiessani syötin pois. Sain olla rauhassa ja omatunto myös.

Niin, jos blogikuvan tekee sen kokoiseksi että se mahtuu just templateen, lataa, ja html-näkymässä muuttaa sen jälkimmäisen jpg-nimen samaksi kuin ensimmäinen, niin sittenhän se näkyy yks yhteen sopivana?

Salla kirjoitti...

Mä en saanu sitä ihan niin toimimaan että yks yhteen vaihtaa tekstin, mutta vaihtamalla jälkimmäisen kuvan linkkirimpsun kokokohdan "s400" kokoon "s1600" niin sit se näky niin isona. (Siinä ekan kuvan linkkirimpsussa oli joku "s1600-h" ja jos sen koko ekan rimpsun siis kopsi kälkimmäiseen suoraan niin kuvaa ei näkynyt lainkaan, en tiiä miksi..)

Keijo Ahlqvist kirjoitti...

Joo, huomasin itsekin että eri templateissa toimii eri lailla.

No, kunhan emme herää jonain aamuna nörttinä.

Taviokuurna kirjoitti...

oisinhan mä sen tappanu mutta ku sit mun ois tosiaan pitäny perata se

En tajunnut - oliko tarkoituksena siis päästää se takaisin veteen irroittamisen jälkeen? Tätä en voi suositella, jos koukku on niin pahasti kiinni, että sen irrottamiseen tarvitaan pihdit. Vai tarkoitatko, että kala pitäisi perata heti tappamisen jälkeen? Kyllä se voi tietääkseni odottaa (kuolleena), kunnes ehdit kotiin - jos siis siellä on joku muu, jolle voit delegoida perkaamisen :-)

(Ahven kannattaa muuten nylkeä, se on minusta kaikkein helpointa).

Salla kirjoitti...

Siis: mä en tappanu sitä ku sit se ois pitäny perata suht nopeesti - ja mä olin YKSIN mökillä ja perkaajat saapuivat illalla!

En kai mää ny hyvää kalaa aikonu vapaaks päästää vaan mää aioin SYÖRÄ SEN!

Taviokuurna kirjoitti...

En kai mää ny hyvää kalaa aikonu vapaaks päästää vaan mää aioin SYÖRÄ SEN!

Oikein! :-)